Forum Polski Związek Piłki Siatkowej Strona Główna Polski Związek Piłki Siatkowej
PZPS
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

WYTYCZNE DLA ORGANIZATORA TURNIEJU (CYKLU TURNIEJÓW)

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Polski Związek Piłki Siatkowej Strona Główna -> Regulamin
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
LukiTwin
Administrator
Administrator



Dołączył: 31 Sty 2006
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 13:56, 31 Sty 2006    Temat postu: WYTYCZNE DLA ORGANIZATORA TURNIEJU (CYKLU TURNIEJÓW)

1. KOMITET ORGANIZACYJNY
Organizator ma obowiązek powołać Komitet Organizacyjny, który będzie odpowiadał za sprawne przygotowanie i przebieg zawodów.
W skład Komitetu Organizacyjnego muszą wchodzić:
1. dyrektor turnieju
2. delegat z ramienia Związku lub koordynator siatkówki plażowej
3. dyrektor ds. technicznych i finansowych
4. dyrektor ds. promocji
5. lekarz
6. spiker
Dyrektor turnieju:
- jest odpowiedzialny za podpisanie umów ze Związkiem, ze sponsorami i z telewizją
- dopilnuje dokonania wszelkich płatności dla sędziów i zawodników
- jest odpowiedzialny za sprawny przebieg zawodów
- organizuje konferencję prasową (obowiązkowa przed cyklami turniejów, z udziałem przedstawicielami Związku i sponsorów)
Delegat lub koordynator:
- jest nominowany przez Związek
- informuje organizatora o rozstawieniach na turniej/turnieje oraz o obsadzie sędziowskiej
- kontroluje sprawny przebieg zawodów
Dyrektor ds. technicznych i finansowych:
- dokonuje wypłat dla sędziów (stawki ryczałtowe) i zawodników (zgodnie z pulą nagród, najpóźniej 5 dni po zakończeniu imprezy na wskazane przez nich konta)
- dokonuje rezerwacji i zapłaty za nocleg 2 pokoi 2-osobowych dla przedstawicieli Związku (na życzenie) oraz 5 pokoi 2-osobowych dla przedstawicieli Związku (turnieje finałowe)
- dokonuje rezerwacji hotelu dla sędziów (5+1 sędzia główny) oraz dla 8 par finałowych, biorących udział w turnieju głównym, oraz dla wszystkich par zakwalifikowanych do turniejów finałowych (24 męskie i 16 kobiecych)
- koordynuje wraz z Dyrektorem Turnieju całej obsługi
Dyrektor ds. promocji:
- przygotowuje plan promocyjny i przedstawia go Związkowi
- kontaktuje się z radiem i telewizją co do odpowiedniej promocji zawodów
- jest odpowiedzialny za produkcję i dystrybucję oficjalnego programu, plakatów, broszur, itp.
Lekarz:
- czuwa nad bezpieczeństwem medycznym zawodników podczas imprezy
- udziela pomocy w razie wypadku
- posiada adres najbliższego szpitala, który udzieli pomocy w razie poważniejszego wypadku/kontuzji
Spiker:
- zbiera informacje o zawodach i zawodnikach
- wywołuje i prezentuje drużyny przed meczami
- dostarcza stałych informacji o wynikach na poszczególnych boiskach
- przeprowadza wywiady z zawodnikami, VIP-ami, itp.
- zagrzewa publiczność do dopingu
- jest odpowiedzialny za muzykę oraz ceremonię wręczania nagród

2. MIEJSCE ZAWODÓW
Organizator musi zagwarantować, że:
- boiska i całe zaplecze zostaną usytuowane zgodnie ze wszelkimi normami bezpieczeństwa
- podczas turniejów eliminacyjnych liczba miejsc na trybunach będzie nie mniejsza niż 400, a podczas finałów nie mniejsza niż 1200
- zostaną wydzielone strefy dla zawodników, organizatorów i prasy, z uwzględnieniem norm bezpieczeństwa
- boiska i sprzęt będą wyglądały estetycznie
- zawodnicy, organizatorzy i zaproszeni goście będą posiadać identyfikatory

3. DANE TECHNICZNE
3.1. BOISKO
Boisko ma wymiary 8x16 m, z wolną strefą z każdej strony 5-6 m maksimum oraz wolną strefa przejścia 3 m (Załącznik A)*
3.2. PIASEK
Piasek musi być dobrej jakości, w miarę możliwości zbliżony do standardów FIVB, pozbawiony wszelkich zanieczyszczeń i przedmiotów mogących spowodować uraz zawodnika.
3.3. WYKAZ SPRZĘTU NA BOISKO
- Piłki: Mikasa VLS 200, min. 2 na boisko + 2 rezerwowe (turnieje finałowe musza być rozgrywane nowymi piłkami).
- Słupki: 2 na boisko + 2 rezerwowe.
- Ochrona na słupki: min. 2 na boisko + 2 rezerwowe.
- Siatka: jedna na boisko + 1 rezerwowa .Siatka ma 8,5 m długości i 1 m (+/- 3 cm) szerokości. Taśma występuje zarówno w górnej, jak i dolnej części siatki. Siatka zawieszona jest na wysokości 2,43 m dla mężczyzn i 2,24 m dla kobiet. Wysokość ta mierzona jest na środku siatki, a przy liniach bocznych nie może być wyższa o więcej niż 2 cm.
- Antenki: dwie na boisko + 2 rezerwowe. Obie antenki, po 1,80 cm każda, pomalowane są na przemian w biało-czerwone pasy wysokości 10 cm.
- Linie: z czterech stron wyznaczają boisko. Linie mają szerokość 5-8 cm i muszą być koloru kontrastującego z kolorem piasku, wykonane z materiału miękkiego i elastycznego. Sposób ułożenia linii powinien być całkowicie bezpieczny dla zawodników – żadne metalowe części nie mogą wystawać ponad powierzchnię piasku. Podczas każdej przerwy w grze linie są oczyszczane i poprawiane przez personel boiska.
- Podest sędziego (z osłoną): 1 na boisko.
- Reklamy wokół boiska: maksymalnie 30 sztuk na boisko, wymiary 3,5x1,0 m. Związek rezerwuje się sobie prawo do miejsca reklamowego w pierwszym planie reklamowym na każdym boisku – drugi baner po lewej stronie za słupkiem sędziego pierwszego, licząc od środka boiska.
- Tablica wyników: min. 2 na boisko – jedna na stoliku sekretarza spotkania i druga, większa, szczególnie dobrze widoczna dla publiczności. Dodatkowo na terenie zawodów powinna być ustawiona przynajmniej jedna tablica z wynikami wszystkich spotkań i terminarzem zawodów.
- Stolik sędziego sekretarza
- Krzesło przy stoliku sekretarza
- Parasole: 3 sztuki – jeden przy stoliku sekretarza, po jednym na każdej stronie boiska dla zawodników + 1 rezerwowy w razie deszczu, dla sędziego pierwszego.
- Krzesła dla zawodników: 4 na boisko
- Ręczniki do wycierania piłek: personel boiska powinien mieć ręczniki, którymi w przypadku zabrudzenia należy oczyścić piłkę, a natychmiast podać do gry rezerwową lub drugą z boiska.
- Grabki: po 2 szt. na każde boisko. W czasie każdej przerwy personel boiska powinien wygładzić boisko.

3.4 POMIESZCZENIA NA TERENIE ZAWODÓW
- Szatnia dla zawodników (namiot). W przypadku turniejów dla kobiet i mężczyzn rozgrywanych jednocześnie, pomieszczenia muszą być oddzielne.
- Namiot (pomieszczenie) dla sędziów. Wskazane jest umieszczenie w namiocie napojów, w zależności od warunków pogodowych: gorących i/lub zimnych.
- Miejsce dla dziennikarzy. Wskazane jest wyznaczenie miejsca dla dziennikarzy, umożliwiającego bezpośrednią transmisję danych.
- Miejsce (namiot) dla lekarza, z niezbędnym sprzętem medycznym i łóżkiem.
W/w miejsca muszą być zabezpieczone przed kradzieżą.
- Toalety przenośne: przynajmniej 2 na terenie zawodów – po jednej dla kobiet i mężczyzn.
WSZYSTKIE MIEJSCA MUSZA BYYC BARDZO DOKŁADNIE OZNACZONE

3.4. PERSONEL NA BOISKA
- Młodzież do tablicy z wynikami: na każde boisko przynajmniej jedna osoba + dwie osoby rezerwowe.
- Podawacze piłek: 2-4 na boisko (podczas meczów o 3. i 1. miejsce obligatoryjnie 4 podawaczy).
- „Wyrównywacze” piasku – osoby z grabkami dbające o właściwy stan boiska (podczas meczów o 3. i 1. miejsce – obligatoryjnie 2 osoby).
Generalnie konieczna jest większa liczba tych osób, gdyż zawody trwają zwykle przez wiele godzin i osoby te przy wysokiej temperaturze powinny się często zmieniać.

4. ZAKWATEROWANIE
Organizator zobowiązany jest przesłać do siedziby PZPS faksem lub mejlem najpóźniej 30 dni przed rozpoczęciem turnieju (cyklu turniejów) adresy hoteli lub/i pensjonatów wraz z cennikiem, w których istnieje możliwość rezerwacji miejsc. Informacje te zostaną umieszczone na stronie internetowej Związku. Wszyscy zawodnicy (z wyjątkiem finałów mistrzostw Polski kobiet i mężczyzn – tu zakwaterowanie i wyżywienie pokrywa organizator) pokrywają koszt pobytu w hotelu.
Organizator dokonuje rezerwacji dla sędziów i przedstawicieli PZPS oraz dokonuje zapłaty za tych drugich.

5. WYŻYWIENIE
Wszyscy zawodnicy (z wyjątkiem finałów) pokrywają wyżywienie we własnym zakresie.
Organizator ma obowiązek zapewnienia wody dla zawodników podczas meczów, w ilości 1,5 l wody na drużynę na mecz.

6. PULA NAGRÓD
- turnieje eliminacyjne (nie wchodzące w skład cyklu): minimum 10 000 PLN dla mężczyzn i 8000 PLN dla kobiet
- turnieje wchodzące w skład cyklu: minimum 12 000 PLN dla mężczyzn i 10.000 dla kobiet
- turniej finałowy: minimum 50 000 PLN dla mężczyzn i 40 000 dla kobiet
PO PODPISANIU UMOWY Z PZPS, PULE NAGRÓD NIE MOGĄ ZOSTAĆ ZMIENIONE. KARA ZA ZMIANĘ PULI WYNOSI 10 000 PLN

7. LICZBA TURNIEJÓW W CYKLU
W cyklu turniejów musi się odbyć minimum: 5 + finał dla kobiet i 5 + finał dla mężczyzn.

8. UBEZPIECZENIE IMPREZY
Organizator ma obowiązek ubezpieczyć imprezę, zgodnie z obowiązującym prawem, dotyczącym organizacji imprez masowych, a kopię polisy przesłać faksem do PZPS najpóźniej 30 dni przed rozpoczęciem turnieju (cyklu turniejów).

9. KONFERENCJA PRASOWA
Organizator cyklu ma obowiązek zorganizować konferencję prasową najpóźniej 14 dni przed rozpoczęciem cyklu. W konferencji biorą udział:
- przedstawiciel organizatora
- przedstawiciel Związku
- przedstawiciel sponsora

10. ODPRAWA TECHNICZNA
Organizator jest zobowiązany do organizacji odprawy technicznej. W przypadku turniejów eliminacyjnych odprawa odbywa się godzinę przed rozpoczęciem turnieju, natomiast w przypadku finału – o godzinie 20.00 dnia poprzedniego, w sali uprzednio wyznaczonej przez organizatora. Zawodników o miejscu odprawy powiadamia PZPS. Odprawę techniczną prowadzi przedstawiciel PZPS wraz z sędzią głównym. W przypadku braku przedstawiciela PZPS, jego rolę pełni sędzia główny.

PLAN ODPRAWY:
- powitanie wszystkich zawodników przez organizatora i PZPS
- przemówienie organizatora i poruszenie ewentualnych spraw organizacyjnych: wytłumaczenie zasad poruszania się po terenie zawodów, przedstawienie imprez towarzyszących
- przemówienie przedstawiciela PZPS i sędziego głównego zawodów – omówienie godzinowego programu zawodów, schematu rozgrywek, podziału puli nagród, przypomnienie najważniejszych przepisów regulaminu, itp.
- sprawdzenie obecności zawodników zgłoszonych zgodnie z listą
- rozdanie koszulek dla zawodników, jeśli organizator takie przewidział. Koszulki nie są obowiązkowe dla rundy kwalifikacyjnej. Organizator jest zobowiązany do zapewnienia koszulek dla zawodników rundy finałowej. Koszulki muszą być przygotowane zgodnie z przepisami FIVB (Załącznik B)*.
- omówienie ceremonii wręczania nagród i zakończenia zawodów
- informacja o kolejnym turnieju
- czas na pytania zawodników
* załączniki dostępne w Biurze PZPS.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Polski Związek Piłki Siatkowej Strona Główna -> Regulamin Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin